12 minut čtení
Jak jsme pomohli e‑shopu meziročně vyrůst o 107 %
Netajíme se tím, že jdeme po penězích. Důvody jsou dva. Zaprvé je máme rádi. A zadruhé bez nich nemůže fungovat žádný byznys ani jednotlivec. Prostě čísla musí sedět. Tečka.
5 minut čtení
Přiznejme si to, rychlé akce jsou o slevách nebo benefitech. Jasně, neměla by na nich stát celá vaše marketingová strategie, ale můžou skvěle nakopnout váš byznys. Zjistěte, jak z nich na Facebooku vytěžit maximum.
Než se pustíme do pravidel, akce rozdělujeme v týmu podle doby trvání.
Tento článek a část videa ze Shoptetu, je zaměřený na ty nejkratší.
Je důležité si uvědomit, co od akce očekáváte a čeho chcete dosáhnout.
Podle cíle připravíte celou akci. Výši slevy(benefit), segment produktů nebo rozpočet, který chcete investovat.
Nabídkou nemyslím “co nabízíte”, ale “jak to nabízíte”. Zamyslete se nad nabídkou z pohledu zákazníka a hledejte poměr mezi atraktivitou nabídky a cílem akce. Kromě slev můžete vymyslet dárky k objednávce, dopravu zdarma, 1+1 a tak dále.
Je cílem maximalizovat počet prodejů? Tak nemá smysl akci oznamovat moc dopředu. Spíš ji natáhnout na více dní.
Při výprodeji zboží před expirací je lepší dát maximální slevu. Radši buďte na nule nebo lehce prodělejte, abyste uvolnili peníze ze zboží. Pořád lepší, než ho vyhodit.
Pokud chcete dohnat cashflow vyprodáním nějaké sekce produktů, můžete akci oznámit pár dnů dopředu. To vám dá čas oslovit víc lidí za nižší cenu a zároveň na to můžete připravit sklad, web, atd.
Cílem rychlých akcí je prodej, brand musí jít na druhou kolej. Jasně pokud jste opravdu TOP značka dejte tam logo, ale nedávejte tam hromadu dalších věcí jako claim, mise, poslání atd… Cílem je lidem předat co nejjednodušší sdělení.
Velkému nápisu o slevě se nevyhnete. Lidi prostě skenují a vy do nich potřebujete dostat zásadní informaci co nejrychleji. Stejně to platí o textech. Tady je pár příkladů.
Čím kratší akce, tím víc plánujte. Hlavně u jednodenních akcí nastavujte kampaně ideálně 2 dny předem s datem začátku. Díky tomu máte jistotu, že Facebook stihne reklamy schválit..
Dřív jsme, společně s Facebookem, tvrdili, že je lepší nastavovat rychlé akce na kliky, protože se konverzní kampaně nestihnou zoptimalizovat. Dneska to vidím jinak. U Flash akcí kombinuji konverzní kampaně s kampaněmi na kliky a imprese. Optimalizace na klikance osloví jiné lidi ve stejném publiku než kampaně na konverze a imprese dokáže za pár korun dostat informaci o akci k obrovskému množství lidí.
U impresí nestřílejte na slepo. Je nutné dobře zvolit cílovku, aby se reklama dostala ke správným lidem. Jinak to Facebook ukáže těm nejlevnějším a ti většinou nenakupují.
Nastavení akce ve Správci reklam může vypadat třeba takhle.
Správce reklam i Google Analytics reportuje se zpožděním a nevidíte v nich zrušené ani nezaplacené objednávky. Při vyhodnocování koukejte do CRM. Tam máte ta nejpřesnější data. Škálovat (zvyšovat rozpočty) je nejlepší z pohledu celku, tzn. dal / vydal.
Představte si, že se akce povedla, celkové PNO je 15 % z domluvených 20 % a potřebujete dohnat objem. V takovém případě můžete zvyšovat rozpočet Facebooku, i když má PNO 30 %.
Jsou věci, které nevykoukáme ani ze CRM e-shopu. Třeba, že nestíhá sklad nebo jsme špatně spočítali počet kusů klíčového produktu. Stát se může cokoliv, proto je důležité být v kontaktu. Standardně kontaktujeme klienta 2x-3x denně při jednodenní akci a zjišťujeme, jestli je všechno, jak má.
Nečekejte, že čísla přijdou sama, běžte jim naproti a testujte.
Líbí se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli