Honza v podcastu CzechCrunch: „Buď mě milujete, nebo nenávidíte“ a fuck-up za čtvrt mega
Honza servítky nezná, takže i v podcastu Brand Stories od CzechCrunch mluví naprosto na rovinu. O tom, jak Metu klikal už v pravěku, o vlastních fuck-upech i o tom, proč by nikdy pro klienta nedělal všechno, co mu na očích vidí. Přečtěte si hlavní highlity, nebo si Honzu rovnou pusťte do uší.
Honza stojí v čele týmu 10 freelancerů. Shání klienty, vymýšlí strategie, přednáší a školí, a při tom všem se sám věnuje 33 klientům, na kterých stráví 160 hodin měsíčně. „Kdybych se věnoval jen byznysu, pravděpodobně by to fungovalo líp,“ říká Honza. Proč je teda nepustí a co z toho ve výsledku má? Jeden důvod je naprosto jasný – prostě ho to baví. Ale je toho za tím mnohem víc. Strategie se nevymyslí samy a pokud by s Metou ztratil kontakt, tak... však si to poslechněte sami.
Success fee je blbost
„Možná kdybych začínal, dnes už to nechtějí ani klienti,“ říká Honza k tématu odměny za výsledky, a dodává, že možná v začátcích by 50 hodin práce s nejistou odměnou klientovi věnoval. Dneska ani náhodou. V podcastu se dozvíte, s jakým modelem Honza pracuje, proč mu success fee přijde nesmyslné a co všechno výsledky ovlivňuje.
Agentura vs. freelancer vs. vlastní člověk
Každý model má svoje plusy a mínusy. In-house člověk je levnější a může řešit víc věcí najednou, ale když onemocní nebo se nevzdělává, je problém. Freelancer je flexibilní a nezávislý, ale nemá zástup – co když je top sezóna a zrovna onemocní? Agentury mají také své mouchy. Třeba když vám na schůzku přijde senior, a kampaň pak kliká junior za 200 Kč / hod. Nebo když spolu lidi z PPC a Mety nemluví. V podcastu se dozvíte nejen Honzův pohled na jednotlivé modely spolupráce, ale také podle čeho agenturu nebo freelancera vybrat, na co si dávat pozor a jak zjistit, že nesednete na lep pěknému brandu.
Fuck-up za čtvrt mega a další chyby, na kterých končí kariéry
Jak Honza zvládá svoje fuck-upy a jak se staví k tomu, když někdo v jeho týmu udělá chybu? Co byla jeho nejdražší chyba a jak se k ní postavil? Honza se toho nebojí, protože, jak sám říká, chybuje každý. Důležitější než chyba je, jak se k ní postavíte – a právě to v podcastu Brand Stories otevřeně sdílí.
Metu nezajímá váš brand ani obraty
Je jedno, jestli máte obraty v tisících nebo milionech. Metu to nezajímá. A Honzu taky ne – na velikosti ani obratech nesejde – pokud si myslí, že děláte chybu, řekne vám to. A to platí napříč celým týmem. Pravda možná není hezká, ale ve výsledku záleží na tom, aby seděla čísla a vaše kampaně vydělávaly.
Nenechte se zaslepit Metou ani svým úspěchem. Důležité je koukat se všude. Řešit byznys komplexně, vyhodnocovat na celku a nevěřit slepě jednomu zdroji čísel. Protože taková televize taky neprodává. (Nebo to jen není vidět...?)
Tohle je jen výběr toho, co Honza během 40 minut v Brand Stories probral. Jako vždy šel na dřeň. Jestli hledáte partnery do byznysu – ať jde o Metu, PPC, UX nebo cokoliv dalšího, tenhle podcast si nesmíte nechat ujít.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Stovky milionů vydělaných v reklamách, tisíce komplexních kampaní a desítky tisíc hodin práce na stovkách reklamních účtů.
Honza klikal svou první kampaň na Facebooku, když ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co mu roste pod rukama. Po 10 letech jsem založil firmu, která spravuje reklamní účty pro klienty jako je Aktin.cz, Zoot.cz, Trezor.io, Maxima Reality nebo Rybízák.cz. Díky zkušenostem ze stovek projektů radí Honza klientům i s marketingovou strategií, dalšími kanály a celkově byznysem. Všechno s cílem zlepšit výsledky.
Nastavit a spustit kampaň je jen začátek. Úspěšné kampaně stojí na pravidelné optimalizaci podle reálných výsledků. Meta specialisté mají na výběr. Stále dokola ručně upravovat reklamy v Business Manageru, nebo si ulehčit práci a nastavit automatická pravidla. Obě možnosti mají své pro a proti. V tomhle článku se dozvíte, jak s pravidly pracovat a kdy je dobré se jim vyhnout obloukem. Dáme vám také nahlédnout do toho, jak je používáme my.
Koukněte se do zákulisí našich strategií a taktik pro reklamy na Facebooku. Uvidíte konkrétní příklady, které přivedly měřitelné zlepšení u našich klientů.
Při porovnání čísel ze začátku spolupráce v červnu 2021 s červnem 2023 se nám podařilo vyrůst o 435 % i díky Facebook reklamě a dokonce zlepšit celkovou návratnost investic do reklamy. Jinými slovy jsme rostli rychleji než technologický start-up. Jen jsme byli v zisku.