Honza v podcastu CzechCrunch: „Buď mě milujete, nebo nenávidíte“ a fuck-up za čtvrt mega
Honza servítky nezná, takže i v podcastu Brand Stories od CzechCrunch mluví naprosto na rovinu. O tom, jak Metu klikal už v pravěku, o vlastních fuck-upech i o tom, proč by nikdy pro klienta nedělal všechno, co mu na očích vidí. Přečtěte si hlavní highlity, nebo si Honzu rovnou pusťte do uší.
Honza stojí v čele týmu 10 freelancerů. Shání klienty, vymýšlí strategie, přednáší a školí, a při tom všem se sám věnuje 33 klientům, na kterých stráví 160 hodin měsíčně. „Kdybych se věnoval jen byznysu, pravděpodobně by to fungovalo líp,“ říká Honza. Proč je teda nepustí a co z toho ve výsledku má? Jeden důvod je naprosto jasný – prostě ho to baví. Ale je toho za tím mnohem víc. Strategie se nevymyslí samy a pokud by s Metou ztratil kontakt, tak... však si to poslechněte sami.
Success fee je blbost
„Možná kdybych začínal, dnes už to nechtějí ani klienti,“ říká Honza k tématu odměny za výsledky, a dodává, že možná v začátcích by 50 hodin práce s nejistou odměnou klientovi věnoval. Dneska ani náhodou. V podcastu se dozvíte, s jakým modelem Honza pracuje, proč mu success fee přijde nesmyslné a co všechno výsledky ovlivňuje.
Agentura vs. freelancer vs. vlastní člověk
Každý model má svoje plusy a mínusy. In-house člověk je levnější a může řešit víc věcí najednou, ale když onemocní nebo se nevzdělává, je problém. Freelancer je flexibilní a nezávislý, ale nemá zástup – co když je top sezóna a zrovna onemocní? Agentury mají také své mouchy. Třeba když vám na schůzku přijde senior, a kampaň pak kliká junior za 200 Kč / hod. Nebo když spolu lidi z PPC a Mety nemluví. V podcastu se dozvíte nejen Honzův pohled na jednotlivé modely spolupráce, ale také podle čeho agenturu nebo freelancera vybrat, na co si dávat pozor a jak zjistit, že nesednete na lep pěknému brandu.
Fuck-up za čtvrt mega a další chyby, na kterých končí kariéry
Jak Honza zvládá svoje fuck-upy a jak se staví k tomu, když někdo v jeho týmu udělá chybu? Co byla jeho nejdražší chyba a jak se k ní postavil? Honza se toho nebojí, protože, jak sám říká, chybuje každý. Důležitější než chyba je, jak se k ní postavíte – a právě to v podcastu Brand Stories otevřeně sdílí.
Metu nezajímá váš brand ani obraty
Je jedno, jestli máte obraty v tisících nebo milionech. Metu to nezajímá. A Honzu taky ne – na velikosti ani obratech nesejde – pokud si myslí, že děláte chybu, řekne vám to. A to platí napříč celým týmem. Pravda možná není hezká, ale ve výsledku záleží na tom, aby seděla čísla a vaše kampaně vydělávaly.
Nenechte se zaslepit Metou ani svým úspěchem. Důležité je koukat se všude. Řešit byznys komplexně, vyhodnocovat na celku a nevěřit slepě jednomu zdroji čísel. Protože taková televize taky neprodává. (Nebo to jen není vidět...?)
Tohle je jen výběr toho, co Honza během 40 minut v Brand Stories probral. Jako vždy šel na dřeň. Jestli hledáte partnery do byznysu – ať jde o Metu, PPC, UX nebo cokoliv dalšího, tenhle podcast si nesmíte nechat ujít.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Na COE jsem letos mluvil o tom, že výkon Mety leží za jejími hranicemi. Téma přesahů je v roce 2025 naprosto zásadní. Strategie a cíle by měly stát na prvním místě, až potom můžete řešit super kreativu a reklamu. Pro úspěch kampaní musíte koukat na nabídku a UX, brát v úvahu ostatní marketingové kanály a vyhodnocovat kampaně na celku. Přečtěte si, jak k tomu přistupovat prakticky.
Rád bych vám dal radu, jak se 100% vyhnout zablokování nebo jak ho ÚSPĚŠNĚ vyřešit s podporou, ale taková rada neexistuje. Riziko blokace visí nad každým účtem, i když dodržuje všechny podmínky Facebooku. Proto jsem sepsal tipy, jak ...
Tohle nebude první článek na tohle téma, co přečtete. Pravděpodobně ale první, co vám dá konkrétní tipy k Facebook reklamě. Sepsali jsme náš postup u klientů v době krize. Tak nažhavte myšítko a jdeme na to.