Možností, jak nastavit Conversions API (CAPI) Gateway je několik. My se dneska podíváme na nastavení přes Stape.io, protože jde o jednoduchý a přímočarý způsob, jak párovat webová data s Meta účty.
CAPI vám pomůže s optimalizací reklam na Metě. Jak?
CAPI podobně jako Meta Pixel sbírá data uživatelů z vašeho webu. Na rozdíl od Pixelu nemají na Conversions API vliv blokování ani konec cookies třetích stran. Je tak otázkou času, kdy bude na CAPI muset přejít každý, protože Pixel přestane fungovat.
S CAPI získáte přesnější data a snížíte si tím cenu za akci. Další výhodou CAPI je také schopnost obejít blokátory reklam. Ale stejně jako u Pixelu ani CAPI se nesmí spustit bez souhlasu uživatele.
Pixel vs CAPI – potřebujete oboje?
Potřebujete CAPI, když používáte Pixel?
Jasně.
CAPI vám dá stejná data jako Pixel. Ten je ale získává získává prostřednictvím cookies, které čím dál častěji blokují buď sami uživatelé, nebo rovnou jejich prohlížeče.
Sama Meta doporučuje používat kombinaci Pixelu a CAPI.
Pixel neumí pracovat s blokátory reklam a s nástroji k maskování aktivit na internetu. Pokud používáte pouze Pixel, můžete přicházet až o značnou část událostí.
Rozdíl mezi Meta Pixelem a Conversions API
Možnosti nastavení CAPI
Možností, jak CAPI nastavit, je několik.
Pokud chcete mít maximální kontrolu, nejspolehlivější je přímá integrace CAPI prostřednictvím kódu, která však vyžaduje zásah programátora přímo do vašeho webu.
O něco jednodušší možnost, která je zdarma a nevyžaduje zásah programátora, je nastavení přes bránu conversions API. Postup je o něco náročnější než nastavení přes Stape.io nebo partnerské platformy.
Kromě řešení CAPI v rámci Shoptetu a dalších krabicových řešení je nastavení přes služby jako je Stape.io, které jsme vyzkoušeli u našeho klienta.
Nastavení CAPI přes Stape
Jedním z implementace CAPI je prostřednictvím služby Stape, což je extrémně jednoduché a efektivní řešení. Meta Capi Gateway stojí 10 USD měsíčně. Za tuto cenu můžete sledovat až 10 000 událostí. Pokud by vám to nestačilo, ve verzi Unlimited za 100 USD nabízí Stape sledování až 200 000 000 událostí za měsíc.
Pokud se neprokliknete přes odkaz ⬆️, najděte si na stránce produkty (Products) a vyberte Meta Conversions API Gateway Hosting.
Na stránce klikněte na velké zelené „Start 7-days trial”, což vás dostane na stránku s registrací.
Vyplňte své údaje – e-mail, jak chcete svou CAPI Gateway pojmenovat a umístění serveru, na kterém běží váš e-shop (ve většině případů půjde o Evropu).
V tuhle chvíli vám do e-mailu přijde potvrzení, že jde opravdu o vás a hlavně odkaz na stránku, kde si vytvoříte heslo a dostanete se do svého účtu.
Další krok je volba tarifu a zadání platební karty – to ale můžete přeskočit, stačí zvolit možnost „Add card later” neboli přidat kartu později. Možnost se schovává až úplně dole, pod potvrzením vstupu do 7denní zkušební verze.
Tím máte první část za sebou, ale ještě vás čeká vytvoření účtu v centru Conversions API Gateway.
Klikněte na Finish CAPIG setup
Opět zadejte svůj e-mail a vytvořte si nové heslo
Teď už jste na své CAPIG nástěnce
Dál je potřeba přidat zdroj dat.
Klik na „Add data source”.
Get started.
Teď vás čeká udělení klasického souhlasu s propojením CAPIG od Stapu k Facebooku.
Tím umožníte Stapu zapnout rozšíření Meta Business a dělat to, kvůli čemu to všechno děláte.
Nakonec ještě vyberte svůj Business Manager účet, pixel a parametry informací, se kterými chcete pracovat.
Odklikejte oprávnění a klikněte na done. Ale k tomu aby bylo opravdu hotovo musíte ještě zkontrolovat připojení k Meta Business, povolit sdílení tokenu s webem a nakonec to všechno naposledy potvrdit. A teď máte fakt hotovo a můžete začít Conversion API Gateway používat.
Jo. Vypadá to na dlouhý seznam, ale ve skutečnosti je o opravdu pár kliknutí. A data, která s CAPI získáte, za tu chvíli práce rozhodně stojí.
Budete moc lépe optimalizovat reklamu, získáte lepší přehled o výsledcích kampaně a díky tomu se třeba dostanete i na nižší cenu za akci.
To za těch pár minut stojí, ne?
Nepřehlédněte Jen pozor ať máte nastavené stejně odesílané informace jak z frontendu tak z backendu. Facebook si vezme tu první událost, která mu přijde a tu druhou zdeduplikuje (neobohacuje). Tedy pokud máte například na backendu nastavené zasílání méně informací a frontend bude blokován, Facebook dostane realně méně dat.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Stovky milionů vydělaných v reklamách, tisíce komplexních kampaní a desítky tisíc hodin práce na stovkách reklamních účtů.
Honza klikal svou první kampaň na Facebooku, když ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co mu roste pod rukama. Po 10 letech jsem založil firmu, která spravuje reklamní účty pro klienty jako je Aktin.cz, Zoot.cz, Trezor.io, Maxima Reality nebo Rybízák.cz. Díky zkušenostem ze stovek projektů radí Honza klientům i s marketingovou strategií, dalšími kanály a celkově byznysem. Všechno s cílem zlepšit výsledky.
Předchozí agentura klientovi řekla, že má nereálné cíle. My po měsíci zvedli obrat BOOBEE o 308,6 %, měsíční objednávky navýšili o 295 % a spend na účtu navýšili o 947,5 %. Cena za proklik se snížila víc než polovinu a povedlo se nám vyprodat zásoby. Už na začátku jsme viděli, že problém nebude jen v Metě a bude to třeba vzít „od podlahy”. Komunikace na webu, pochopení cílovky, celkové změny v propagaci značky... Úspěch ovlivnilo také důsledné testování, které přineslo nečekaná data. Vzali jsme to od základů a ukázali, že když se nad tím přemýšlí, tak to jde. Jak se nám to povedlo?
Při porovnání čísel ze začátku spolupráce v červnu 2021 s červnem 2023 se nám podařilo vyrůst o 435 % i díky Facebook reklamě a dokonce zlepšit celkovou návratnost investic do reklamy. Jinými slovy jsme rostli rychleji než technologický start-up. Jen jsme byli v zisku.
Za den se díky Metě dají udělat i takové šílené obraty. Jen musíte vědět jak na to. A protože své zkušenosti rádi sdílíme, v článku vám postup popíšeme. Ale pozor. Rozhodně to není akce pro každého.