
4 minut čtení
Zvýšení tržeb o 41,59 %? Stačilo se zamyslet
Jak se nám povedlo ve zdánlivě nemožné situaci zvýšit klientovi tržby o 41,59 % za 30 minut práce? Stačilo se odpoutat od Mety a myslet na celek. Ostatně jako vždy...
Možností, jak nastavit Conversions API (CAPI) Gateway je několik. My se dneska podíváme na nastavení přes Stape.io, protože jde o jednoduchý a přímočarý způsob, jak párovat webová data s Meta účty.
12 minut čtení
CAPI vám pomůže s optimalizací reklam na Metě. Jak?
CAPI podobně jako Meta Pixel sbírá data uživatelů z vašeho webu. Na rozdíl od Pixelu nemají na Conversions API vliv blokování ani konec cookies třetích stran. Je tak otázkou času, kdy bude na CAPI muset přejít každý, protože Pixel přestane fungovat.
S CAPI získáte přesnější data a snížíte si tím cenu za akci. Další výhodou CAPI je také schopnost obejít blokátory reklam. Ale stejně jako u Pixelu ani CAPI se nesmí spustit bez souhlasu uživatele.
Potřebujete CAPI, když používáte Pixel?
Jasně.
CAPI vám dá stejná data jako Pixel. Ten je ale získává získává prostřednictvím cookies, které čím dál častěji blokují buď sami uživatelé, nebo rovnou jejich prohlížeče.
Sama Meta doporučuje používat kombinaci Pixelu a CAPI.
Pixel neumí pracovat s blokátory reklam a s nástroji k maskování aktivit na internetu. Pokud používáte pouze Pixel, můžete přicházet až o značnou část událostí.
Rozdíl mezi Meta Pixelem a Conversions API
Možností, jak CAPI nastavit, je několik.
Pokud chcete mít maximální kontrolu, nejspolehlivější je přímá integrace CAPI prostřednictvím kódu, která však vyžaduje zásah programátora přímo do vašeho webu.
O něco jednodušší možnost, která je zdarma a nevyžaduje zásah programátora, je nastavení přes bránu conversions API. Postup je o něco náročnější než nastavení přes Stape.io nebo partnerské platformy.
Dalším způsobem nastavení CAPI je prostřednictvím obchodních platforem jako je Shoptet, Shopify, Woocommerce a další. Seznam všech podporovaných platforem najdete na stránce podpory na Facebooku. Tento způsob je jedním z nejjednodušších.
K nastavení můžete využít také Google Tag Manager (GTM) nebo na dalších partnerských platformách společnosti Meta. Při využívání GTM je potřeba zaplatit drobný měsíční poplatek za virtuální server, bez kterého to nefunguje.
Kromě řešení CAPI v rámci Shoptetu a dalších krabicových řešení je nastavení přes služby jako je Stape.io, které jsme vyzkoušeli u našeho klienta.
Jedním z implementace CAPI je prostřednictvím služby Stape, což je extrémně jednoduché a efektivní řešení. Meta Capi Gateway stojí 10 USD měsíčně. Za tuto cenu můžete sledovat až 10 000 000 událostí. Pokud by vám to nestačilo, ve verzi Unlimited za 100 USD nabízí Stape sledování až 200 000 000 událostí za měsíc.
Tím máte první část za sebou, ale ještě vás čeká vytvoření účtu v centru Conversions API Gateway.
Jo. Vypadá to na dlouhý seznam, ale ve skutečnosti je o opravdu pár kliknutí. A data, která s CAPI získáte, za tu chvíli práce rozhodně stojí.
Budete moc lépe optimalizovat reklamu, získáte lepší přehled o výsledcích kampaně a díky tomu se třeba dostanete i na nižší cenu za akci.
To za těch pár minut stojí, ne?