Jak jsme pomohli e‑shopu meziročně vyrůst o 107 %

Jak jsme pomohli e‑shopu meziročně vyrůst o 107 %

12 minut čtení

Netajíme se tím, že jdeme po penězích. Důvody jsou dva. Zaprvé je máme rádi. A zadruhé bez nich nemůže fungovat žádný byznys ani jednotlivec. Prostě čísla musí sedět. Tečka.

Ani pro nás ale není byznys jen o číslech. Klidně děláme měsíc zadarmo, když to klientovi pomůže. Tahat za nos se ale nenecháme, na to bacha. Byznys je pro nás i o lidech a v neposlední řadě o možnostech, které klientům dávají vyšší tržby.

Můžou zaměstnat víc lidí. Koupit lepší vybavení. Pomoct svojí rodině nebo přátelům. Jednoduše prospět sobě, svému okolí a společnosti daleko víc, než kdyby nerostli. Pomáháme jim plnit cíle a tím plníme ty naše. V tom je síla a krása služeb, jako děláme my.

Představení Himalife

Jen pro vysvětlení. Nespecializujeme se na produkty s příběhem. Spíš naopak. Facebook reklamu děláme primárně pro e-shopy s konkurenčním zbožím.

Ondra a Verča z Himalife, pro které děláme skoro 2 roky, jsou krásným příkladem. Vyrábějí originální oblečení v Nepálu a Indii a tady ho přes e-shop himalife.cz prodávají. Slovo originální myslíme vážně, Verča oblečení sama navrhuje.

V dílnách v Nepálu a Indii dávají práci více než 200 lidem. Každý zaměstnanec má nadstandardní pracovní podmínky a dílny splňují evropské standardy. Díky práci pro Himalife si lidé mohou dovolit třeba poslat své dítě do školy. 

Zároveň podporují místní klášter, školu, útulek a spoustu dalšího, ale o tom si více řekneme ke konci článku. Abychom to shrnuli, tak peníze, které do Nepálu posílají, tam zvyšují kvalitu života

Jaké problémy jsme potřebovali vyřešit?

Žádný byznys není bez chyb a Himalife nebyl výjimkou. Nebylo to ale nic, co by s dostatečnou vůlí nešlo vyřešit. Konkrétně se jednalo o:

Špatně nastavený Facebook pixel

Himalife utratil v červenci 2019 vyšší stovky tisíc korun - se špatně nastaveným Facebook pixelem. Čísla v něm obsahovaly DPH a poštovné, což značně zkreslovalo data pro Facebook i výsledky. Naštěstí kontrolovali ziskovost v tabulce mimo Správce reklam, takže neprodělali kalhoty. Ideální data pro Facebook to ale nebyla.

Absence dynamické reklamy v účtu

V účtu chyběla jakákoliv dynamická reklama z katalogu, včetně dynamického remarketingu. To byl důvod, abychom si začali trhat vlasy. Ve firmě spravujeme desítky účtů a dynamická reklama z katalogu je jeden z nejziskovějších formátů. Proto pro nás byla priorita ji spustit.

Riziko jednoho marketingového kanálu

Zhruba 90 % marketingového rozpočtu Himalife šlo do Facebook reklamy. Přestože byla reklama zisková, jakýkoliv delší výpadek by znamenal existenční riziko. Jako Facebook markeťáci jsme rádi dominantním kanálem. Důležitější pro nás ale je, aby byznys fungoval jako celek. A spoléhat se jen na jeden kanál nedává smysl. Facebook blokuje účty a Business Managery bez zaváhání, takže tohle chtělo změnu. Auto má 4 kola z dobrého důvodu.

Problémy s komunikací

Jeden z problémů, který Ondra s Verčou řešili při předchozí spolupráci, byla komunikace. Pozdní odpovědi, nedostatečné informace o vývoji a podobně. Postupně jsme zjistili, že ani oni nejsou moc zvyklí komunikovat. Chyba tak byla pravděpodobně částečně na obou stranách. Naším cílem bylo je rozpovídat, hlavně Ondru :-)

SPOLEČNÝMI silami k vyřešení problémů

V téhle případovce ze sebe nebudeme dělat superhrdiny. K vyřešení problémů a nastartování byznysu byla potřeba spolupráce. Nedokázali bychom to bez tvrdé práce Verči a Ondry a oni by to nejspíš nedokázali bez nás a dalších lidí v týmu. A to je princip zdravé spolupráce. Jak jsme problémy společně vyřešili, plus udělali “něco” navíc?

Přechod na Shoptet

Po konzultaci jsme přesunuli e-shop Himalife na Shoptet. Tím se vyřešilo nastavení Facebook pixelu. Dostali jsme k dispozici také slušný feed pro spuštění dynamické reklamy z katalogu. Využili jsme Mergado a Feesy. Mergado posloužilo na odstranění značky z názvu produktů a Feesy na grafiku. Díky tomu to dynamické reklamě sluší skoro jako nám dvěma.

Rozložení rozpočtu do více kanálů

Specializujeme se na výkonnostní reklamu na Facebooku. To ale neznamená, že kolem sebe nemáme schopné lidi na ostatní kanály. Na správu PPC jsme doporučili Janu a ta následně doporučila Ivu na srovnávače (zejména Glami). Díky tomu je teď riziko spojené s výpadkem jakéhokoliv kanálu daleko nižší. Facebook se v celkovém marketingovém rozpočtu dostal na zdravějších 50 %. Blokace by nás i tak bolela, ale už by nebyla likvidační. K tomu se nám celkově zlepšila efektivita reklam. PPC a Facebook si navzájem hezky pomáhají.

Nastavení “systému” komunikace

Nejsme projektoví manažeři. Naším cílem je klientovi vyřešit problém a nezdržovat se zbytečnou komunikací. Zároveň ale umíme naše služby přizpůsobit tak, aby klientovi maximálně vyhovovaly. U Himalife to znamenalo založení Asany, kam dáváme všechny úkoly. Není to nic pokročilého. Asana nám slouží jako náhrada e-mailu. K tomu jsme zavedli pravidelné týdenní miniporady. 

To ale není vše...

Vyřešením těchto problému ničí práce nekončila. Pravděpodobně bychom jen díky tomu vyrostli, ale na nárůst přes 100 % by to nestačilo. Následovala řada dalších věcí, které pomohly.

Úprava struktury Facebook reklam

V létě roku 2019 bylo v reklamní účtu přes 20 kampaní. Tehdy to nebylo špatně. Automatizace nefrčela tak dobře jako dnes. Postupem času je ale lepší a lepší. Proto jsme ji využívali víc a víc.

V sezóně 2020 už jsme měli na účtu jen 5 kampaní s útratou. Momentálně to jsou 4. Díky tomu máme více dat na každé sadě a Facebook je výkonnější a stabilnější.

Jak jsme postupovali při úpravě struktury?

Prostě zjednodušte všechno, co jde. Třeba takhle:

Dynamický remarketing
Na začátku jsme nastavili Optimalizaci rozpočtu na úrovni kampaně (CBO) a 3 sady (viděli produkt 0-3 dnů, viděli produkt 4-7 dnů a přidali do košíku 0-7 dnů). Pro zjednodušení jsme je sjednotili a momentálně máme jen 0-7 dnů viděli + přidali do košíku.

Reakvizice
Reakvizice je naše pojmenování dlouhodobého remarketingu. Z několika kampaní a bambilionu sad jsme udělali jednu kampaň s jednou sadou. V ní kombinujeme dynamickou reklamu z katalogu a další kreativy, aby měl Facebook co největší volnost.

Akvizice
Při přebírání účtu byla 1 akviziční kampaň na 1 kategorii e-shopu. Nastavili jsme Optimalizaci rozpočtu na úrovni kampaně (CBO) a do ní přidávali kategorie z webu. To ale pořád bylo moc, protože v kampani běželo 5+ sad. Rozhodli jsme se kategorie sjednotit do jedné sady s max. 5 reklamami. V druhé sadě používáme Verči prodejní příspěvky ze stránky.

Sami vidíte, že na první pohled primitivní zjednodušování zabere hodiny a hodiny času. K tomu často používáme pokročilé strategie s manuálním bidem. To je ale vyšší dívčí, takže o tom třeba někdy příště. Facebook je čím dál tím složitější a každý zásah chce pořádně promyslet. :-)

Děláme výkonnostní Facebook reklamu a děláme ji po svém. Nezajímá nás počet reklam v účtu ani odpracované hodiny. Jdeme po výsledcích. A úzká specializace nám umožňuje sledovat trendy, testovat je a vyhodnocovat, zda mají přínos pro náš trh. Zjednodušování účtu je jedním z těch opravdu užitečných.

Podívejte se sami, jak se změnila struktura účtu...

Účet v roce 2019

Účet v roce 2020 

Rozšíření nabídky a zlepšení skladovosti

Veronika s Ondrou udělali neuvěřitelný kus práce. Výrazně zlepšili skladovost a časování. Takže sezónní produkty chodily s předstihem a máme zásoby na skladě. Dál rozšířili nabídku o mraky nových produktů, které se parádně prodávají. Máme slušnou základnu věrných zákazníků, kteří nakupují opakovaně. Nový produkt je pro ně impuls k nákupu.

Nový vzhled e-shopu

Co všechno zvládá Verča s Ondrou nám rozum nebere. My sedíme na zadku, klikáme reklamy a konzultujeme. Oni řídí firmu, navrhují oblečení, komunikují s Nepálem, řeší podporu, příspěvky, focení a já nevím co všechno. No a aby toho nebylo málo, tak ještě stihli udělat nový web. Pořád jedeme na Shoptetu, ale máme nový vzhled na míru.

Roušky z Nepálu do prvních linií

Zejména první vlna covidu pro nás byla kritická. Nepál udělal tvrdý lockdown a nelétalo cargo. Tím pádem jsme nemohli naskladnit nové produkty a jen vyprodávali sklady.

Rovnou jsme snížili fakturaci v březnu o 50 %. Situace nakonec ale nebyla tak hrozná. Ondra s Verčou nám sami řekli, abychom další měsíc fakturovali plnou částku. Téhle férovosti si maximálně ceníme a máme na ní postavenou každou spolupráci.

Verče se povedlo jako zázrakem nechat ušít a poslat do ČR roušky. Většina lidí by v tuhle chvíli myslela na sebe a lidi ve firmě. Když vám jde o živobytí, altruismus bývá logicky na druhé koleji. Verča s Ondrou ale většinu roušek rozdali lidem v první linii. A zbytek prodali za náklady.


Foto lidí z první linie, kterým se darovaly roušky.


 Návštěvnost, když se na e-shopu objevily roušky.

Kromě neuvěřitelné solidarity, je to příklad parádního budování značky. Dělejte to prostě srdcem a nezištně. Výsledek pak přirozeně sdílejte a zákazníci vás budou milovat. To se samozřejmě snadněji říká, než dělá.

Ale pak se nedivte, že nám tvrzení o budování brandu 3 průměrnými příspěvky na sockách týdně přijde “dost” mimo.

Jaké byly výsledky?

Je čas na čísla. Začneme celkovými čísly 2019 vs. 2020. Pak se podíváme na červen-srpen 2019 vs. 2020. To bývala hlavní sezóna. Na závěr srovnáme léto (2020) s Vánoci.

Rok 2019 vs. 2020

Rok 2019 je všude s DPH a 2020 bez DPH. Reálný nárůst je tedy ještě větší. PNO je počítáno z tabulky klienta - celkové náklady na marketing vs. tržby bez DPH a dopravy. To tedy sedí.

Bavíme se o nárůstu přes 100 % při zvýšení PNO jen o 0,6%. Not bad!

  • Celkové tržby podle Google Analytics: +106 %
  • Tržby na Facebooku (okno 7+1): +114 % (náklady byly vyšší o 64 %)
  • Celkové PNO 2019: 14,5 %
  • Celkové PNO 2020: 15,1 %  

Léto 2019 vs. 2020

Jako letní sezónu bereme červen-srpen 2019 vs. 2020. Takhle vypadala v číslech:

  • Celkové tržby podle Google Analytics: +31,7 %
  • Tržby na Facebooku (okno 7+1): +39,4 %
  • Celkové PNO 2019: 16,1 %
  • Celkové PNO 2020: 14,7 % 

Vánoce trhaly další rekordy!

To ale není všechno. Na Vánoce 2020 se nám povedlo znovu překonat rekordy. Použili jsme strategii “Bully Method” (najdete v odkazu na NewsFeedu) pro vyšší útraty. Zároveň nám dál pravidelně chodily novinky a díky Ivě se rozjelo Glami.

Léto (červenec a srpen) vs Vánoce (listopad a prosinec)

Vybrali jsme nejúspěšnější letní měsíce - červenec a srpen. Ty srovnáváme s vánočním obdobím v listopadu a prosinci. Důvod proč to děláme je, že Vánoce v Himalife nebyly historicky výrazně lepší než letní sezóna. Mrkneme na to postupně.

Srovnání stejného období v roce 2018

V roce 2018 na tom bylo léto výrazně líp.

V roce 2018 bylo léto lepší o víc než 25 %.

Srovnání stejného období v roce 2019

V roce 2019 už se to začalo srovnávat. Neskromně bychom řekli, že je to i změnami, které jsme společně realizovali (naše spolupráce začala v září 2019). Tržby v létě byly s DPH a v zimě už bez. Reálně jsme tak o Vánocích 2019 zaznamenali proti létu nárůst o 4 %.

Tržby byly v létě s DPH a v zimě už bez. Reálně byly Vánoce lepší o cca 4 %.

Srovnání stejného období v roce 2020

Tenhle rok už byl jasně ve prospěch Vánoc. A to díky parádní práci všech v týmu.

Tržby byly o Vánocích vyšší o parádních 53 %! Dokonce i po přidání června do léta je vánoční sezóna stále lepší o 11 %. 

Tyhle výsledky nám prostě dělají radost.

3 důležité věci, které se díky tomu staly

Nárůst tržeb je fajn. Ještě lepší je, co se díky němu může stát. Tohle všechno se “schovává” za 106% nárůstem.

Dali práci více než 40 novým lidem v Nepálu a Indii

Veronika s Ondrou stále rozšiřují podnikání a dávají práci více a více lidem. Díky nárůstu začali odebírat bio bavlnu z Indie. Část peněz se nyní dostane i tam. Zvýšili také počet zaměstnanců v Nepálu. Berou je na výlety, na kterých většina nikdy nebyla. A když jsou v Nepálu, uvaří jim společnou večeři. Více si můžete přečíst na tomto odkazu.

Přispěli zhruba 260 000 Kč na dětský domov, klášter a útulek

Himalife přispívá na Klášter Sangye Choeling, děti ve vesnické škole Namo Buddha a malé Sherpy ve škole Himalayan Region Welfare English School, Local Woman Handicrafts - pro osvětu o menstruaci mezi mladými dívkami v nepálských školách, Sneha's Care - pomoc psům a zraněným zvířatům, Tibet - útulek v ČR a mnoho dalšího. Více si můžete přečíst zde.

Přijali nové zaměstnance v ČR a rozšířili sklady

Nejen v Nepálu, ale i v ČR Veronika s Ondrou zaměstnávají lidi. Díky vyšším tržbám přijali v ČR další 4 zaměstnance. Dohromady jich je 8. Nově také rozšiřují sklady, takže drtivou část zisku reinvestují zpátky do podnikání.

Shrnutí

Nebudeme nikomu mazat med kolem pusy. Děláme to pro peníze. Bez zaplacených faktur by žádná spolupráce nebyla. Vždycky ale pracujeme v rovině win-win. Vydělá klient, vyděláme my. U Himalife jsou tu zároveň super lidi, bez kterých by to nešlo. A přesah, což nás baví.

Proto je tahle případovka úplně jiná, než jste asi čekali. My nikomu neslibujeme modrý z nebe. Netvrdíme, že je Facebook odpovědí na všechny problémy a neonanujeme nad svou dokonalostí. Byznys musí fungovat jako celek a to se s Himalife podařilo.

Díky společnému růstu dávají práci více lidem, reinvestují do podnikání a i zákazníci jsou spokojení. Mají se lépe oni i my. A to je náš cíl.

Spoluprací s námi si nenajímáte externisty, ale partnery do byznysu. Neutíkáme z boje, když se nedaří. Klidně si utáhneme opasky a budeme chvíli dělat zadarmo (samozřejmě nejsme neziskovka, takže vše má limity). Říkáme věci na rovinu. Když je něco na hovno, tak to řekneme. Nemáme potřebu si přisvojovat výsledky a neděláme reporty na 30 stránek.

Fungujeme prostě jinak. Zakládáme si na tom, aby se na nás klienti mohli kdykoliv spolehnout. 

Konverzím zdar!

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho s přáteli

Témata:

Další články z našeho blogu

5 minut čtení

Jak maximálně vytěžit krátkodobé akce ve Facebook reklamě

Přiznejme si to, krátkodobé akce jsou o slevách nebo benefitech. Jasně, neměla by na nich stát celá vaše marketingová strategie, ale můžou skvěle nakopnout váš byznys. Zjistěte, jak z nich na Facebooku vytěžit maximum.

12 minut čtení

XinZuo: Z obratu 185 000 Kč na 1 600 000 Kč měsíčně

Při porovnání čísel ze začátku spolupráce v červnu 2021 s červnem 2023 se nám podařilo vyrůst o 435 % i díky Facebook reklamě a dokonce zlepšit celkovou návratnost investic do reklamy. Jinými slovy jsme rostli rychleji než technologický start-up. Jen jsme byli v zisku.

12 minut čtení

Co jsme se naučili z 28 mega utracených na Facebooku v 2019

Existuje milion rad a návodů, jak na Facebooku vydělat bambiliony. Mají ale jeden společný problém - většina nefunguje. Proto jsme se rozhodli začít sdílet, co funguje v Čechách nám. Můžete si z toho vzít inspiraci a použít to ve svém byznysu. Minulý rok jsme nějakou kačku na Facebooku utratili a o zkušenosti se rádi podělíme.

Vyděláme vám na výkonnostních kampaních na Facebooku a Instagramu

Svěřte je profíkům s prokazatelnými výsledky. #konverzimzdar

12

let zkušeností a praxe

Byli jsme u začátků sociálních sítí a neustále se zlepšujeme.

8+

Specialistů v týmu

Každý specialista je si roven.
Juniory v týmu nemáme.

12

zemí po celé Evropě

Postaráme se o vaše kampaně i v zahraničí.

30k – 10mio

měsíční rozpočty klientů

Máme velké i malé klienty, zvládneme vše.

Nezávazná poptávka

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů