
4 minut čtení
Zvýšení tržeb o 41,59 %? Stačilo se zamyslet
Jak se nám povedlo ve zdánlivě nemožné situaci zvýšit klientovi tržby o 41,59 % za 30 minut práce? Stačilo se odpoutat od Mety a myslet na celek. Ostatně jako vždy...
Kdo chce dělat výkon na Metě, bez Business Manageru se neobejde. Přesto u klientů často řešíme jeho špatné nastavení. Vyhněte se drahým chybám a naučte se nastavit Business Manager správně. Celým postupem vás provedeme krok za krokem. Jdeme na to!
12 minut čtení
Business Manager firmám umožňuje spravovat stránky na Facebooku a Instagramu. Můžete v něm ovládat reklamní účty, katalogy a Pixely, přidávat do účtu další lidi a spolupracovat s agenturou. Business Manager jednoduše potřebuje každá firma, která chce být na sociálních sítích vidět.
Občas máme klienta, kterému běží reklamy, ale nemá přístup ke svému reklamnímu účtu.
Business Manager mu vytvořila agentura a on se teď nedostane ke svým datům a reklamám. Proto by měla mít každá firma vlastní Business Manager s firemní stránkou, reklamním účtem a kartou.
Agentura do tohoto účtu získá partnerský přístup, který jí poskytne veškerá potřebná oprávnění a data pro správu účtu. Po ukončení spolupráce můžete přístup odstranit a všechna data zůstávají u klienta.
V opačném případě se klient stává v podstatě rukojmím a nemá šanci reklamní účet získat.
Tip pro agentury: Na účet klienta nikdy nevkládejte svou kartu. Meta vám ji může kvůli jedné nevhodné reklamě zablokovat i pro další účty.
Pokud chcete založit BM, potřebujete osobní účet na Facebooku, aby mohla Meta ověřit vaši totožnost.
Pro založení Business Manageru otevřete stránku business.facebook.com/overview
Do Business Manageru se dostanete přímo přes menu na Facebooku. Občas je to ale dost chaotické, proto doporučujeme přidání adresy business.facebook.com/select do záložek a chodit do BM přímo.
Meta povoluje pro jeden účet pouze dva Business Managery. Jak na to, pokud jich potřebujete víc?
Nejjednodušší možnost je požádat kamaráda, který Business Manager nevyužívá a další účty založit přes jeho Facebook. Stačí pod jeho účtem BM stejným postupem založit, přiřadit si všechna práva a kamaráda z účtu smazat.
Druhá možnost je napsat na podporu a doufat, že to Meta povolí.
Než se dostaneme k samotnému nastavení, ještě je tu jedna důležitá věc. Účty se často hackují a proto je opravdu důležité věnovat pozornost zabezpečení.
Opravdu to nepodceňujte. Může vás to stát hodně peněz i nervů.
Do nastavení firmy se dostanete přes tři tečky v levém horním rohu. V této sekci můžete měnit a kontrolovat nastavení celého účtu. Co všechno nastavit a jak?
Najdete je úplně dole. Můžete zde měnit název Business Manageru a přidat informace o firmě pro ověření firmy a komunikaci s Metou.
Pozor: Nejedná se o fakturační údaje.
Důležité: Nezapomeňte nastavit primární stránku. Může to být cokoliv, ale musí tam něco být. Jinak vám Meta neumožní propojení s jiným Business Managerem.
V „Informacích o firmě” najdete také nastavení dvoufázového ověření – nastavte ho na všichni.
V článku přeskočíme sekci Žádosti, pokud vás zajímá, ve videu vám o ní Honza řekne víc.
Tato část vám umožní tvořit a přidávat reklamní účty.
Při zakládání nového účtu je důležité nastavit:
Toto nastavení nejde později změnit.
V Účtu pro reklamu můžete přidat způsob platby a fakturační údaje.
Počítejte s tím, že na začátku vás Meta nenechá utrácet velké rozpočty, maximální denní spend můžete mít i několik týdnu maximálně 500 Kč.
V nabídce uživatelé můžete spravovat, kdo má do účtu přístup a jaká má oprávnění.
Lidé jsou zaměstnanci firmy, kteří mají k Business Manageru přístup přes svůj osobní účet.
Oprávnění nastavte podle toho, co lidé opravdu potřebují. Například copywriterovi stačí možnost publikovat obsah a nemusí mít přístup k Pixelu.
Úroveň oprávnění „úplná kontrola” nastavte pouze pro skutečně důvěryhodné lidi. S tímto oprávněním je možné Business Manager i smazat.
V nabídce Partneři můžete účet sdílet agentuře.
Pravidelně kontrolujte, kdo má k Business Manageru přístup. Často se setkáváme s tím, že mají práva i lidé, kteří ve firmě několik let nepracují.
S Pixelem můžete propojit webová data s Metou. Umožní vám měřit konverze, používat remarketing a spoustu dalšího.
Chcete se o Pixelu dozvědět vše?
V kurzu zjistíte, co všechno umí a jak s ním pracovat. Tady se podíváme jen na to, jak ho založit.
Hotovo. Teď ještě musíte propojit Pixel s reklamním účtem.
Vyberte Pixel a zvolte možnost Připojené položky ➡️ Přiřadit položky a vyberte správný účet.
Přiřazení správného účtu opravdu hlídejte. Jinak vám Pixel nebude nic měřit. Propojení se špatným účtem je poměrně častá chyba, tak pozor na to.
Pokud máte e-shop s více produkty a chcete používat dynamickou reklamu, potřebujete vytvořit katalog produktů.
Katalog vytvoříte v nabídce Zdroje dat ➡️ Katalogy➡️ Přidat
Pokud používáte Shopify, můžete zvolit možnost „Připojit se k platformě partnera” a postupovat podle návodu.
Pokračujte na Firemní portfolio, kde vyberete, k jakému účtu se má katalog připojit.
Objeví se vám dvě možnosti:
První možnost je pro e-shop s pár produkty. Pokud to není váš případ, zvolte druhou možnost a vložte URL e-shopu.
Dál už si zvolíte jen jak často zdroj dat aktualizovat a měnu, tu nastavte podle nastavení ceny v e-shopu.
Tenhle článek je pouze základní průlet tím nejdůležitějším. Pokud chcete mít Business Manager nastavený pro maximální výkon, propojit ho s Instagramem, ověřit doménu a vyhnout se nejčastějším chybám, přesné postupy vám Honza ukáže ve videu.
Prozradí vám také konkrétní tipy ze své praxe a po zhlédnutí videa budete mít 100% jistotu, že máte Business Manager nastavený správně.
Video Jak nastavit Business Manager je jedna z volně dostupných částí našeho Komplexního kurzu výkonnostní Facebook a Instagram reklamy. V kurzu samotném vás Honza Bartoš podrobně provede výkonnostní reklamou od základů až k pokročilým strategiím a naučí vás o Metě přemýšlet v souvislostech celého marketingového mixu.