12 minut čtení
Jak jsme pomohli e‑shopu meziročně vyrůst o 107 %
Netajíme se tím, že jdeme po penězích. Důvody jsou dva. Zaprvé je máme rádi. A zadruhé bez nich nemůže fungovat žádný byznys ani jednotlivec. Prostě čísla musí sedět. Tečka.
Předchozí agentura klientovi řekla, že má nereálné cíle. My po měsíci zvedli obrat BOOBEE o 308,6 %, měsíční objednávky navýšili o 295 % a spend na účtu navýšili o 947,5 %. Cena za proklik se snížila víc než polovinu a povedlo se nám vyprodat zásoby. Už na začátku jsme viděli, že problém nebude jen v Metě a bude to třeba vzít „od podlahy”. Komunikace na webu, pochopení cílovky, celkové změny v propagaci značky... Úspěch ovlivnilo také důsledné testování, které přineslo nečekaná data. Vzali jsme to od základů a ukázali, že když se nad tím přemýšlí, tak to jde. Jak se nám to povedlo?
10 minut čtení
BOOBEE je česká firma, která zvyšuje ženám sebevědomí pomocí jedinečných pásek na prsa ze speciálního materiálu. BOOBEE Tapes tvarují dekolt tam, kde podprsenka nestačí. Na první pohled jde o super produkt:
BOOBEE vede Ornella Koktová se svým společníkem Kryštofem Šimkem, kteří mají zájem e-shop posouvat, nebojí se investovat a mají jasně stanovené cíle.
Klient k nám přišel po live auditu. Při něm Honza mimo jiné zjistil, že předchozí agentura poukazovala na nereálné cíle. Už na první pohled ale poznal, že tam šlo o špatně nastavené reklamy a našel i další problém – koukalo se jen na Metu. Ve chvíli, kdy specialista nechápe produkt ani cílovku, ignoruje špatnou komunikaci na webu a kouká jen do Business Manageru, pak to opravdu fungovat nemůže.
Po implementaci pár vylepšení na základě naší analýzy se najednou to celé rozjelo.
Spolupráce odstartovala na konci května s jasným zadáním a cílem.
Udržet PNO do 30 % a současně zvýšit obrat.
Honza Bartoš a Markéta Krajíčková, kteří stojí za výsledky spolupráce
Rychle jsme se naladili na jednu vlnu a šlápli do toho.
Na začátku jsme s Honzou udělali UX analýzu, která ukázala potřebu větších úprav webu. Odhalili jsme také problémy v komunikaci, nedostatečnou práci s cílovou skupinou a klient také ignoroval své USP. V účtu také vyšlo najevo, že se na Metě jedou dlouhodobě ty stejné kampaně bez testování, inovací a úprav.
BOOBEE měl obrovský, ale absolutně nevyužitý potenciál.
Do kompletní rekonstrukce se na naše doporučení zapojil Radek Schramhauser. Nový design a copy není otázka jednoho dne, takže jsme museli pracovat s tím, co jsme měli. K tomu jsme klientovi doporučili několik menších, ale efektivních úprav, které mohl nasadit sám v adminu a přispět tak lepším konverzím.
Za měsíc spolupráce jsme zvedli počet objednávek o 295,8 % a obrat o 308,6 %.
Změny v počtu objednávek po začátku spolupráce
S čísly jsme samozřejmě zamávali i na Metě:
Navýšili jsme spend o 947,5 %. Současně došlo k snížení ceny prokliku o 60 % a zvýšení CTR o 151 %!
Rozdíl CPC a CTR měsíce května a června (začátku naší spolupráce)
V průběhu spolupráce jsme kladli důraz na důvěryhodnost, emoce a sebevědomí, což téměř o pětinásobek zvýšilo návštěvnost webu i retenci.
Rozdíl počtu uživatelů a návštev webu z reklamy ze sociálních sítí v měsíci květen a červen (začátku naší spolupráce)
K tomu jsme vyprodali zásoby a při splněném PNO překonali nastavené cíle.
Pro taková čísla nestačí naklikat reklamu. proto na byznys vždycky koukáme jako na celek.
Kromě zmíněných návrhů jsme se v tomto případě zaměřili na brand a jasně definovali strategii na s ohledem na cílovou skupinu a hlavní USP BOOBEE.
Jasně jsme spojili BOOBEE s tváří Ornelly Koktové. Slavná modelka, influencerka a majitelka BOOBEE ve videu ukazuje, že i ona takového pomocníka potřebuje. Místo strohých informací jsme do kreativ vložili emoce.
BOOBEE se tváří jako klient, u kterého vám většina markeťáků řekne „dejte tam hlavně recenze.” Původně jsme doporučovali i my, většinou to prostě funguje, ale tohle nebyl ten případ.
Intuitivní a jasné řešení, které je skvělým příkladem toho, jak se intuice na Metě může prodražit. Testování ukázalo, že v tomhle případě recenze a produktové fotky nefungují.
Kreativy s recenzemi se ukázaly jako nefunkční
„Nic není černobílé. To, že něco funguje u 99 % klientů, neznamená, že to bude fungovat u každého. Proto je důležité mít otevřenou hlavu, testovat a řídit se čísly, ne pocity.“
Místo toho jsme kampaň postavili primárně na videoreklamě s Ornellou v hlavní roli.
Kampaň běžela v červnu a kromě videa jsme se pustili do zkoušení dalších kreativ se zaměřením na slevové kódy a svatební sezónu.
Cílem samotné kreativy bylo (opět) vyvolat emoce a apelovat na touhu „být krásná a žádoucí”.
Testování nám vyhodilo jasné výsledky. ⬇️
Odvážná. Kontroverzní. Žádoucí. Na párty i na svatbě.
Test ukázal, že jiné kreativy fungují lépe než banner s recenzemi. Normálně skvělá věc, v tomhle případě ale recenze a fotky „nějaké pásky” prostě nefungovaly.
Kromě reklamy s Ornellou jsme testovali také videa s influencerkou Yen Cao, která se zúčastnila reality show Survivor. Překvapilo nás, že video s titulky mělo horší výsledky než bez titulků. Další důvod, proč vždycky všechno testovat a nespoléhat se na „zavedené postupy”.
Výsledky testování videa s titulky a bez
Spustili jsme také dynamickou reklamu, se kterou to dopadlo podobně jako u recenzí. Tady jsme to ale předpokládali, protože u e-shopu s tímto typem produktů se většinou dynamika nechytí. Ale víte, jak se říká: “Důvěřuj, ale prověřuj.” Aktuálně máme spuštěný dynamický remarketing, který funguje a za nějaký čas dynamiku otestujeme znovu.
Samotná kreativa žádnou kampaň nezachrání. Úspěch stojí na číslech, celku a testování. K maximalizaci dosahu jsme využili různé kreativy a zaměřili se na broad audience a strategii 4v1.
Strategii 4v1 vymyslel před pár lety Honza Bartoš. 4v1 kombinuje akvizici a remarketing v rámci jedné kampaně. V rámci 4v1 používáme cílení na návštěvníky webu (WCA), interakce na IG a FB (ECA) a podobná publika (LL) a to vše optimalizované na nákup. Z pohledu marketingu sice nedává smysl míchat hot a cold publika – každý je v jiné nákupní fázi. Je to kombinace nejlepší kvality (návštěvníci webu) a kvalitní kvantity (podobná publika a interakce). Tuhle strategii už jsme otestovali na mnoha účtech a funguje. E-shopy se špatnou nabídkou ale nespasí.
Škálování jsme se nebáli. Po měsíci spolupráce jsme se dostali k navýšení rozpočtu o 947,5 %!
Změnili jsme postup vyhodnocování.
Zjistili jsme, že můžeme průměrný spend 400 Kč denně navýšit na 4400 Kč při průměrném PNO 25,5 %.
Kromě vlastního e-shopu prodává BOOBEE pásky na partnerských e-shopech. V průběhu prvního měsíce spolupráce se prodeje pásek u partnerů díky posílenému povědomí o značce zvýšily o 201 %.
Snad není kampaň, u které se neobjeví problém. U BOOBEE jsme museli v rámci feedu odstranit fotografie s ňadry. Meta nám produkty blokovala, přestože produkt zakázané bradavky skrýval.
Během jednoho víkendu došlo k pozastavení reklam, protože ze strany banky nedošlo ke strhnutí platby, díky okamžité reakci jsme situaci s klientem ihned vyřešili.
Přes pár problémů, které vyvstanou při každé větší akci, šlo o spolupráci, která BOOBEE přinesla zvýšení obratu a výrazné posílení brandu. A pak že to nejde.
Na téhle kampani se mnou odvedla pěkný kus práce Markéta Krajíčková. Markét je první ženský člen našeho výkonnostního týmu a do kampaní přináší jedinečný „holčičí“ pohled. Ale nenechte se zmást! Markéta je drsná motorkářka, která si umí sjednat pořádek a na klienty, co nedodržují termíny, je tvrdá jako já (takže radši žádné odklady 😉). Markéta stojí za skvělou prací na UVP a její nápady vždy přináší něco navíc. Úspěch této spolupráce hodně stojí na jejích nápadech a skvělé práci, a já jí za to moc děkuju!
Tento výsledek byl upřímně jedinečný. Dostat se na taková čísla za pouhý měsíc není běžný standard. A než dosáhneme všech cílů, které jsme si stanovili, máme před sebou ještě spoustu práce. Úspěch navíc nestál jen na naší práci – obrovskou roli sehrála i majitelka a influencerka Ornella, která výrazně pomohla zvýšit dosah. A za nás by byla chyba její tvář nevyužít.
Ale pravá výzva nás teprve čeká, protože škálování a udržení výsledků bude vyžadovat ještě spoustu dřiny.