Jak se nám povedlo ve zdánlivě nemožné situaci zvýšit klientovi tržby o 41,59 % za 30 minut práce? Stačilo se odpoutat od Mety a myslet na celek. Ostatně jako vždy...
Nicebelly je e-shop, který na slevy moc nedá. Klientka šije bederní pásy a oblečení (nejen) pro těhotné ženy a svůj byznys vybudovala naprosto ukázkově. Potřebovala produkt, který nikdo nenabízel a tak si ho ušila. Postupem času z koníčku na mateřské vybudovala byznys s obraty, co jí může leckdo závidět. Má jasnou vizi, strategii a špičkové produkty, na které nepotřebuje lákat zákazníky manipulací s cenou. Slevu nabízí jen jednou ročně. A to zrovna v období, kdy se slevy na lidi hrnou ze všech stran...
Graf: Dopad našich aktivit na obrat e-shopu
Sleva jenom na Black Friday...? Nic s čím bychom si neporadili
Black Friday... Jo, to období, co se jím některé e-shopy ohánění x-krát do roka, ale skutečný Black Friday je jen jednou, konkrétně čtvrtý listopadový pátek.
Proč to říkám? Právě v tom období slaví Nicebelly narozeniny. A je to taky právě to jediné období v roce, kdy nabízí slevu. Docela prekérka.
Reklama je touhle dobou pěkně drahá.
Klient chce mít slevu jen během narozeninového víkendu.
V tomhle předvánočním slevovém šílenství inzerují všichni.
A k tomu máme omezený rozpočet.
Co s tím?
Na první pohled by se nabízelo škálování (o tom, jak nám to jde, si můžete přečíst v tomhle příspěvku), ale to bez navýšení rozpočtu nejde. Jak to teda naboostovat, když není peněz nazbyt? 🤔
Meta je sice naše specializace ALE dobře víme, že to není jediný kanál na světě.
K tomu víme, že má klientka silnou e-mailovou databázi.
Nulovou investicí ke zvýšení tržeb o 41,59 %
A tak se zrodil nápad, který nestál klientku ani nás víc než pár minut času a oproti předchozímu roku zvedl tržby o 41,59 %.
Úplně bez práce to ale nebylo.
Akce byla o víkendu a jak víte, o víkendu si lidi e-mail často ani neotevřou. Takovou situaci nezachrání ani silná databáze v kombinaci s nadšenými zákazníky.
S tím si ale taky poradíme.
Zleva Honza Bartoš, Jirka Socha z našeho týmu, který má Nicebelly na starosti a majitelka e-shopu Nicebelly
Pošleme e-mail o den dříve, takže ho uvidí víc lidí. Navíc dáme jeho čtenářům pořádnou motivaci k nákupu:
Celou akci komunikujeme jako záležitost pro naše nejvěrnější. Tím vyvoláváme pocit výjimečnosti.
Klientka vyrábí své zboží v limitovaných sériích a odběratelé newsletteru mají možnost nakoupit nové kousky přednostně.
Dalším důležitým bodem urgence. Jde opravdu o jedinečnou a výjimečnou slevu a kdo zaváhá, na další podobnou příležitost si počká celý rok.
Víkendy bývají obecně slabší z pohledu open ratu e-mailů nebo i samotných nákupům. Proto je potřeba jít na to trochu jinak. Výjimečnost, urgence, jedinečný výběr... to už jsou silné argumenty k otevření e-mailu i k nákupu.
E-mail, který klientka poslala zákazníkům:
Kolik to vydělalo?
Znáte to, přesná čísla prozradit nemůžu, ale...
Oproti stejné akci, která běžela v předchozím roce jsme zvýšily tržby o 41,59 %.
Přes slevový kód v newsletteru + Meta reklamě za víkend nakoupilo 89,2 % lidí.
Celkové PNO jsme oproti loňsku snížili o 0,99 %.
Na 30 minut práce celkem slušný, ne? 😃
Meta je pro reklamu super, ale občas se tomu „štěstí” prostě musí jít trochu naproti. Nejdůležitější je přemýšlet o věcech komplexně a nebát se ostatních marketingových kanálů.
Na blog píšu pravidelně nepravidelně. Aby vám žádný z mých nepochybně skvělých a praktických
článků
neutekl, doporučuji nastavit jejich odběr. Každý nový text vám pak hned po vydání pošlu přímo do
e-mailu.
Stovky milionů vydělaných v reklamách, tisíce komplexních kampaní a desítky tisíc hodin práce na stovkách reklamních účtů.
Honza klikal svou první kampaň na Facebooku, když ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co mu roste pod rukama. Po 10 letech jsem založil firmu, která spravuje reklamní účty pro klienty jako je Aktin.cz, Zoot.cz, Trezor.io, Maxima Reality nebo Rybízák.cz. Díky zkušenostem ze stovek projektů radí Honza klientům i s marketingovou strategií, dalšími kanály a celkově byznysem. Všechno s cílem zlepšit výsledky.
Předchozí agentura klientovi řekla, že má nereálné cíle. My po měsíci zvedli obrat BOOBEE o 308,6 %, měsíční objednávky navýšili o 295 % a spend na účtu navýšili o 947,5 %. Cena za proklik se snížila víc než polovinu a povedlo se nám vyprodat zásoby. Už na začátku jsme viděli, že problém nebude jen v Metě a bude to třeba vzít „od podlahy”. Komunikace na webu, pochopení cílovky, celkové změny v propagaci značky... Úspěch ovlivnilo také důsledné testování, které přineslo nečekaná data. Vzali jsme to od základů a ukázali, že když se nad tím přemýšlí, tak to jde. Jak se nám to povedlo?
Možností, jak nastavit Conversions API (CAPI) Gateway je několik. My se dneska podíváme na nastavení přes Stape.io, protože jde o jednoduchý a přímočarý způsob, jak párovat webová data s Meta účty.
Přiznejme si to, rychlé akce jsou o slevách nebo benefitech. Jasně, neměla by na nich stát celá vaše marketingová strategie, ale můžou skvěle nakopnout váš byznys. Zjistěte, jak z nich na Facebooku vytěžit maximum.